Ewa Mazurkiewicz - psycholog szkolny
Jeżeli:
- chcesz podzielić się swoim sukcesem;
- masz świetne pomysły i nie wiesz jak je zrealizować;
- chcesz pomóc innym, ale nie wiesz w jaki sposób;
- masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać;
- chcesz po prostu z kimś porozmawiać
PRZYJDŹ DO PSYCHOLOGA SZKOLNEGO!
Serdecznie zapraszam!
Harmonogram pracy psychologa
Dzień tygodnia | Godziny pracy |
poniedziałek | 8:00-12:00 |
wtorek | --------------- |
środa | --------------- |
czwartek | 9:00 - 15:00 |
piątek | -------------- |
"...naczelną wartością dla psychologa jest dobro drugiego człowieka. Celem jego działalności profesjonalnej jest niesienie pomocy innej osobie w rozwiązywaniu trudności życiowych i osiąganiu lepszej jakości życia na drodze rozwoju indywidualnych możliwości oraz ulepszaniu kontaktów międzyludzkich" (Kodeks etyczno-zawodowy psychologa)
Jednym z głównych zadań psychologa szkolnego jest promowanie metod, które aktywizują pracę uczniów i zwiększają efektywność uczenia się. Psycholog szkolny pomaga przy dostosowaniu wymogów edukacyjnych do poziomu rozwoju uczniów.
Zadania psychologa szkolnego
1. Rozpoznawanie potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianie ich zaspokojenia.
2. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych, dotyczących uczniów, w tym, diagnozowanie potencjalnych możliwości oraz wspieranie mocnych stron ucznia.
3. Wspieranie ucznia z uzdolnieniami.
4. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w celu wspierania rozwoju ucznia, określenia odpowiednich form pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w tym działań profilaktycznych, mediacyjnych i interwencyjnych wobec uczniów, rodziców i nauczycieli.
5. Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
6. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy wychowawczej w środowisku szkolnym i pozaszkolnym ucznia.
7. Wspieranie wychowawców klas oraz zespołów wychowawczych i innych zespołów problemowo-zadaniowych w działaniach profilaktyczno-wychowawczych, wynikających z programu wychowawczego szkoły.
8. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych.
9. Umożliwianie rozwijania umiejętności wychowawczych rodziców i nauczycieli.
10. Współpraca z pedagogiem szkolnym oraz instytucjami wspierającymi szkołę.
Zadania, o których mowa, są realizowane we współpracy z:
· Dyrekcją szkoły.
· Rodzicami.
· Nauczycielami i innymi pracownikami szkoły.
· Nauczycielami i pracownikami innych szkół.
· Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
· Poradniami specjalistycznymi.
· Innymi podmiotami, działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży.