x

Na te najpiękniejsze w roku Święta Narodzenia Pańskiego życzę całej szkolnej społeczności serdecznych spotkań przy wigilijnym stole, pukania do drzwi przyjaznych ludzi, dużo radości, serdecznych objęć, wiary w rzeczy niemożliwe, optymizmu, radości, zdrowia i cudownego odpoczynku w gronie najbliższej Rodziny i Przyjaciół.

            Niech Nowy 2018 Rok przyniesie miłe niespodzianki, ciekawe wydarzenia, szczęście i siłę do realizacji marzeń i planów.

Wesołych Świąt

Barbara Meredyk

Dyrektor LO Skargi

       8 grudnia klasa IA pod opieką p. Małgorzaty Dudyś wybrała się do Biblioteki Pedagogicznej  w Pułtusku, w celu wysłuchania wykładu pod tytułem:                       "Zaburzenia odżywiania, ich przyczyny i skutki". Zajęcia poprowadziły p. Barbara Duszczyk i p. Danuta Brzuska z Powiatowej Stacji  Sanitarno-Epidemiologicznej. 
Prowadzące przedstawiły uczestnikom spotkania film edukacyjny na temat najbardziej powszechnych i jednocześnie niebezpiecznych zaburzeń odżywiania        – bulimii i anoreksji. Zwróciły uwagę na fakt, że anoreksja jest chorobą śmiertelną      - 20% chorych umiera, bądź  to z powodu wyniszczenia organizmu, bądź w wyniku prób samobójczych. 
   W dalszej części szkolenia uczniowie wysłuchali wykładu połączonego                 z prezentacją multimedialną na temat najbardziej powszechnych zaburzeń odżywiania, w tym otyłości. Zapoznali się również z zasadami racjonalnego odżywiania się.                                                                                                Bardzo serdecznie dziękujemy, za możliwość uczestniczenia w spotkaniu.

                          

                                                                                                                                                                                                 M. Dudyś

       IMG 20171220 095812 resized 20171222 084927637

Dnia 20 grudnia grupa młodzieży z klasy III A i III C pod opieką wychowawców     p.Renaty Konarzewskiej i p.Małgorzaty Dudyś wybrała się na wycieczkę do Muzeum Narodowego w Warszawie.Uczniowie uczestniczyli w bezpłatnej lekcji muzealnej, sfinansowanej przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.                           Zajęcia miały charakter interaktywny i warsztatowy. Uczniowie pracowali w grupach 5-cio osobowych przy pomocy tabletów, korzystając z aplikacji Muzeum Narodowego. Zadaniem młodzieży była interpretacja wybranego dzieła sztuki poprzez udzielenie odpowiedzi na pytania wcześniej przygotowane przez prowadzącą zajęcia,                a następnie zaprezentowanie odpowiedzi na forum grupy.

                                                                                                                                    M. Dudyś

01

7 grudnia 2017 r. odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Odrobina łagodności”, którego tematem przewodnim tym razem była muzyczna „Podróż sentymentalna”. Jak zwykle pięknie udekorowana, zamieniona w niezwykłą, urokliwą kawiarenkę aula Liceum była pełna; nie zawiedli stali bywalcy, pojawili się też nowi.                        Wśród publiczności byli nauczyciele, uczniowie, ich rodzice, a także absolwenci         i przyjaciele szkoły. Bardzo ciepło przyjęto też niespodziewanych gości – młodzież Polonii Australijskiej, która w podziękowaniu za wspaniale spędzony wieczór obdarowała każdego występującego drobnym upominkiem – miniaturką kangura. Australijscy goście nie zapomnieli też o paniach Dyrektor, wręczając im pamiątkowy bumerang i zegar.

W czasie trwania koncertu w Kąciku Patrona dyżurowali wolontariusze Fundacji DKMS – Bazy Dawców Komórek Macierzystych Polska, którzy udzielali informacji oraz rejestrowali potencjalnych dawców szpiku.

„Podróż sentymentalna”, w którą ruszyliśmy wraz z występującymi, okazała się niezwykle wzruszająca; przypomniano starsze przeboje, wyśpiewano nowe, każdy występ wzbudzał duże emocje, a publiczność nagradzała gromkimi brawami kolejnych wykonawców. Było wśród nich wielu ciepło przyjętych debiutantów.                  A zaśpiewali dla nas: Oliwia Iwanowska w duecie z Gabrysią Adamkiewicz („Riptide”) i solo („Tylko mnie poproś do tańca”), Wiktoria Sepełowska („All I Want”    i „Si jamais j’oublie”), Ola i Gabrysia Orłowskie („To cała prawda”), Ola Zdunek („Video Games”),Karolina Ambroziak („Jesienna dziewczyna”),Kornelia Chymkowska, której akompaniowała na keyboardzie Wiktoria Różańska („Laleczka z saskiej porcelany” i „Napraw”), Ola Seroka („Jak”), Alicja Tośka (we własnej kompozycji), Dominika Balińska („Motyle i ćmy” i „What the World Needs Now”), Mateusz Deja („Wspomnienie”),Weronika Kisiel („Przebłyski”),Julia Ślepowrońska („Mała”). Swój wiersz zatytułowany „Marysia” wyrecytował Paweł Załoga.                Nie zabrakło zawsze oczekiwanego przez uczniów występu pana Rafała Chmielewskiego oraz tradycyjnego już wspólnego śpiewania pod kierunkiem pani Lidii Chymkowskiej – tym razem publiczność brawurowo wykonała „Jambalayę” Anny Jantar. Wieczór zakończyła piosenka „A kto wie czy za rogiem”, którą sala zaśpiewała wraz z Magdą Witkowską, Klaudią Mroczkowską, Wiktorią Sepełowską, Weroniką Kisiel i Olą Mróz.

Jak zwykle profesjonalnie i z poczuciem humoru wieczór poprowadzili               Kinga Lesińska i Kuba Czarnecki.

Zdjęcia udostępnione przez panią Ewę Kowalczyk.

L. Chymkowska

 

 

 

W dniach 28 – 29 listopada w naszej szkole   zostały przeprowadzone warsztaty przez studentów i absolwentów Uniwersytetu Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej w Warszawie dla uczniów dwóch klas II i czterech klas III.                                     Tytuł warsztatów: „ Matura nie taka straszna jak o niej mówią – jak opanować stres przed maturą oraz jak zarządzać czasem”.                                                   W ramach warsztatów omówione zostały sposoby radzenia sobie                     z destrukcyjnym działaniem stresu, a także ukazanie jego motywującego działania, które może wspomagać i mobilizować do pracy oraz wpływać na efektywność przygotowań do matury oraz jak zarządzać swoim czasem tak, by stać się bardziej efektywnym w działaniu oraz osiągać wyznaczone sobie cele.                        Młodzież przygotowująca się do matury, staje wobec takich wydarzeń jak egzamin maturalny, wybór przyszłej drogi życiowej, praca. Z całą pewnością doświadczy wielu trudnych – stresorodnych sytuacji. Ważne jest, żeby była przygotowana do radzenia sobie z wyzwaniami.Stres jest obecny w życiu każdego człowieka. Jest reakcją        na sytuacje trudne bądź uznane za trudne, które wytrącają jednostkę ze stanu równowagi i zakłócają jej spokój.Możemy powiedzieć, że stres to stan organizmu wywołany przez czynniki uszkadzające tzw. stresory, jest on jednocześnie procesem przystosowania ustroju do stresora. Stresowi towarzyszy duże napięcie emocjonalne, pojawiają się reakcje psychosomatyczne: pocenie rąk, drżenie, bóle głowy, mięśni karku i barku, sensacje żołądkowe, nieprzyjemny ucisk w okolicach gardła lub serca, trudności w zasypianiu i rannym wstawaniu, niespokojny sen, przyspieszenie oddechu, tętna, wzrost reakcji lękowych, nagły gniew lub agresja, zaburzenia uwagi, pamięci ( jej większa aktywność lub zakłócenie), przerażenie, pustka w głowie, trudności w podejmowaniu decyzji, poczucie bezradności.                                                 Najczęstszymi źródłami stresu są: stosunki w miejscu pracy, nagłe zdarzenia, konflikty w rodzinie, niepowodzenia w nauce, autorytaryzm, brak życzliwości ze strony ludzi, negatywny obraz siebie, domniemywana brzydota, hałas, itp. My sami do pewnego stopnia powodujemy własny stres.           Wiele zależy od naszego nastawienia, naszej postawy, w stosunku do tego            co dzieje się w naszym wnętrzu, naszej odporności psychicznej.                 Naszymi osobistymi zasobami są: dobry stan zdrowia, siły witalne, duża energia życiowa, umiejętność analizowania sytuacji, nazywanie problemu, umiejętności interpersonalne, takie jak umiejętności komunikowania się i zachowania wobec innych ludzi w taki sposób, który przychylnie ich nastawia, wzbudza sympatię i życzliwość. Dlatego też niektórzy doskonale radzą sobie ze stresem, presją, wyzwaniami, a inni tego nie potrafią. „Po ludziach odpornych psychicznie negatywne bodźce spływają jak woda po kaczce. Odporność psychiczną można porównać                 do immunologicznej – tworzy szczelną barierę i nawet jeśli wokół są bakterie i wirusy, nie chorujemy”- Doug Strycharczyk współautor książki „ Odporność psychiczna. Strategie i narzędzia rozwoju”.  Odporność psychiczną można rozwijać poprzez: budowanie relacji, postrzeganie kryzysów jako sytuacji, które można przezwyciężać, zaakceptowanie zmian jako nieodłącznej części życia, wyznaczanie efektywnych celów, koncentrowanie się na zadaniu, odnajdywanie samego siebie, pozytywne postrzeganie siebie i dbanie o siebie.                                                                            Najlepszą metodą, która pomaga bronić się przed stresem, jest życzliwa akceptacja tego wszystkiego co wydarza się w naszym wnętrzu: zamiast uciekać       lub walczyć lepiej jest zbliżyć się, właśnie zbliżyć się - do własnych   przeżyć      i doznań. Warto też stosować metody relaksu, które pomagają przezwyciężać stres takie jak: dużo ruchu, sport, zażywanie powietrza i przestrzeni, czyli tego wszystkiego, czego brakuje nam na co dzień.  Najlepszy relaks to humor i śmiech, śmiech z samego siebie zwłaszcza, dający sporo satysfakcji i energii twórczej  i tego właśnie życzymy nie tylko maturzystom, ale wszystkim uczniom, nauczycielom         i pracownikom szkoły.

                                                                                                                                                                                                                                                            M. Gos 

BIP

Nasze LICEUM

Dziennik Librus

Biblioteka LICEUM

Bierzemy udział w programie

POLECANE strony

Stowarzyszenie

Licznik gości

Jesteś

Liczniki internetowe
osobą, która odwiedza naszą stronę.

Informacja

Serwis Internetowy
Liceum Ogólnokształcącego
im. Piotra Skargi w Pułtusku
wykorzystuje COOKIES

Kanał RSS

feed-image Aktualności